post

Schrap in je calorieën niet in je maaltijden

Wie wil afvallen op een gezonde manier doet er verstandig aan om gemiddeld drie tot zes keer per dag te gaan eten. Afhankelijk van je eetgewoontes kan het erg verstandig zijn om je te beperken tot ontbijt, lunch en diner. Wanneer je een kleine eter bent is het verstandig om je maaltijden te verdelen over meer dan deze drie eetmomenten. Kleinere porties en vaker eten kan in bepaalde gevallen precies zijn waar mensen een stuk beter op reageren, waardoor ze niet meer snoepen en automatisch af zullen gaan vallen.

Hoe eet je gezond? Gezond is ook een hype, gezond eten betekent heus niet dat je alleen nog maar sla kunt eten of zoals mensen zeggen konijnenvoer. Gezond eten is gevarieerd eten, waardoor je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt. Matig je suiker inname, kijk uit met frisdranken en vruchtensappen, sla tussendoortjes over of vervang ze door iets gezonds als bijvoorbeeld een appel. Wat zeker weten niet werkt is maaltijden over gaan slaan, dit is nog eens bijzonder ongezond ook, een evenwichtig gewicht begint bij gezond en gevarieerd eten. Wanneer je niet ontbijt zal je voor het lunchtijd is last krijgen van snaai drang, en omdat je bloedsuikers laag zijn zal dat in de meeste gevallen iets zoets zijn. Daarna heb je niet meteen trek in lunch waardoor je deze verplaatst naar een later tijdstip of zelfs overslaat, en het begint dan al een cirkel te worden. Want ook het avondeten vindt op een later tijdstip plaats, of wordt ook weer overgeslagen en dan komen de snacks op tafel. ‘s Nachts verbrand je minder calorieën dan je overdag doet, waardoor je ongemerkt en ongewild langzaam aankomt. Het is een bepaald patroon waar je in glipt, soms kan je eenvoudig met wat kleine wijzigingen dit patroon weer terug buigen de goede kant op, waardoor je je in een later stadium een boel ellende bespaart.

gezond en verantwoord afvallen

Speak Your Mind

*